شمایل کنونی مزار ائمه بقیع را چه کسی ساخت+عکس

علامه عبدالرحیم صاحب‌الفصول به پادشاه وهابی عربستان می‌گوید: شما تمام اصلاحاتی که منظور داشتید، تمام شد و فقط خراب کردن ...

یونس حبیبی: کارد به استخوان رسیده/ 2 سال است نمی‌توانم بخوانم

هزینه‌های درمان، خیلی مرا اذیت کرد و به خاطر بالا بودن آن، نیروهای مسلح و بنیاد شهید، همراهی‌ام نکردند. به جز آن، مسأله ...

مخاطب را دسته بندی نکنیم/ نهادی سازیِ امر دینی خنجری است که دسته خود را می‌برد

تغییرات در ذائقه مخاطبان برنامه‌های مذهبیِ رسانه و سازمان دینی به تَبَعِ تغییرات در سبک زندگیِ ایرانی قابل فهم است. سبک ...
آرشيو بحران مخاطب
نمايش خبر در تاريخ :
نوع مطلب :  
بخش :  
روز :  
ماه :  
سال :  
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲
دریافت
۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶
تغییرات در ذائقه مخاطبان برنامه‌های مذهبیِ رسانه و سازمان دینی به تَبَعِ تغییرات در سبک زندگیِ ایرانی قابل فهم است. سبک زندگی ایرانیان چه از نظر الگوی گذران فعالیت‌های روزانه، چه از نظر مصرف فرهنگی، چه الگوی روابط اجتماعی و ترجیحات در این روابط و چه سایر ابعاد سبک زندگی تغییرات مهمی داشته است
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۳
حضور نوجوانان و جوانان در برخی از برنامه‌های مذهبی و یا بهره‌برداری از این برنامه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از شخصیت سخنران، محتوای سخنرانی، فضای سخنرانی، مکان و زمان سخنرانی، وابستگی محلی و امثالهم متاثر می‌باشد. بدیهی است هرگونه تحول در این زمینه می‌تواند جذابیت لازم را بیشتر یا کمتر کند.
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
به باور من، مشکلاتی که امروز جامعه مخاطب با آن دست به گریبان شده فراتر از بحران مخاطب است.
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
مخاطب شناسی اهمیت زیادی دارد وباید پژوهش کرد و مخاطب شناسی داشت و دریافت که برای هر گروه مخاطب چه ضرورتی وجود دارد
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۳
مخاطب مذهبی یعنی فردی دیندار که در مقام تعامل و تخاطب با یک فرد، تشکل، نهاد یا رسانه قرار می‌گیرد و نیازهای مذهبی‌اش می‌تواند موضوع سیاست‌گذاری مقامات، نهادها، تشکل‌ها و رسانه‌ها و دغدغه آنان برای بقای خود باشد.
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸
یکی از مشکلات عمده‌ی ما در ایران معاصر همین است که تولیدکننده‌گان کالاهای دینی اصلاً نمی‌دانند که برای چه مخاطبی در حال ارایه‌ی کالای دینی هستند
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷
در مقایسه بارسانه های مدرن امروزی،(( منبر)) ویژگیهای خاص خود را دارا می باشد؛ از جمله اینکه رسانه منبر برخلاف رسانه های مدرن دربین مخاطبان خود دارای وجاهت و اعتباری است که بواسطه وجود علقه های دینی در بین مردم محقق شده است...
۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶
در شرایط فعلی، جامعه ما از الگوهای بسیار متنوعی از دینداری و فضاهای تجربه دینی استفاده می‌کند. که همراه با آن از نوعی نرمال شدن،‌که با متعادل شدن عطش جامعه و کاهش فرآیندهای ناگهانی اوج مصرف دینی در جامعه و در قشر جوانان همراه بوده است
۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۹
صداوسیما گمان می‌کند که باید مردم را هدایت کند؛ اما یک رسانه وظیفه‌ای بیش از بازتاب واقعیت‌ها ندارد...
۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۷
مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه با بیان این مطلب که رسانه منبر و رسانه های مدرن از قوانین یکسانی تبعیت نمی کنند اظهار داشت: بسیاری از رفتارها در مناسک آیینی با پیش زمینه و باورهای مذهبی و آیینی معنی پیدا می کند، تا باورها وجود نداشته باشد فهمی صورت نمی گیرد. ادبیات خاص مربوط به فضای خاص و مخاطب خاص است.
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۰
قاسم صرافان: شعر آیینی از آن نوع شعرهایی است که حتماً باید به گوش مخاطب برسد و خوانده شود تا به هدف مورد نظرش دست پیدا کند. در حالی که با ورود به زندگی مجازی، نقش کتاب و مخصوصاً مطالعه مجموعه‌های شعر در زندگی مردم کمرنگ شده است.
۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
در تولید نمایش‌های دینی باید حد اعتدال حفظ شود، یعنی نه آنچنان پایبند به شیوه‌های سنتی پردازش نمایش باشیم که موجب کسالت تماشاگران شویم و نه آنچنان غرق در نگرشی روشنفکرانه و فلسفی شویم که مخاطب عام چیزی از نمایش سردرنیاورد.
۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸
معاون فرهنگی، هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) گفت: مخاطب‌شناسی در ارائه مطالب عاشورایی اولین رکن ترویج نهضت حسینی است و نهادهای فرهنگی و کاربران باید به این نکته توجه کنند.
۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
با توجه به تنوع سلیقه و انتظارات مخاطبان جوان از هنرهای نمایشی، اجرای تعزیه با همان سبک و سیاق سنتی نمی‌تواند تمام انتظارات را برآورده سازد؛ لذا برای بهره‌برداری به‌روز از ظرفیت‌های هنر تعزیه و شبیه‌خوانی نیاز به پژوهش و مطالعه داریم.
۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۹
یک نویسنده و منتقد تصویرگری معتقد است: تصویرکردن چهره بزرگان دین به ارتباط حسی بیشتر با مخاطب می‌انجامد. من با حس خود درمی‌یابم چه خوب است چه بد؟ کدام تصویر، دوست است و کدام دشمن؟